Son Dakika

YouTube, kanalları RT DE’den siler

Reklam

Moskova / Berlin – Video platformu YouTube, Rus devlet yayıncısı RT’nin Alman kanallarını engelledi ve sildi. Bir YouTube sözcüsü, Alman Basın Ajansı’nın talebi üzerine Salı akşamı iki kanalın kapatıldığını doğruladı. RT DE, engellemeyi kendi web sitesinde de bildirdi. RT genel yayın yönetmeni Margarita Simonjan, Twitter’daki eylemi eleştirdi ve bir “medya savaşından” söz etti. Silme işlemi, görünüşe göre, silinen içerikler artık RT DE tarafından geri yüklenemeyecek şekilde gerçekleşti.

Rusya Dışişleri Bakanlığı, silme işlemini “sansürün ve ifade özgürlüğünün bastırılmasının bariz bir tezahürü” olarak nitelendirdi. Moskova, YouTube’un Alman hükümetinin inisiyatifiyle tedbiri aldığını belirtiyor. Rusya Dışişleri Bakanlığı, “Alman tarafının ısrarıyla olmasa bile, bariz bir hoşgörüyle gerçekleştirilen benzeri görülmemiş bir bilgi saldırısından” söz etti.

Rus devlet haber ajansı Tass’a göre, şu anda Rusya’daki Alman medya sitelerinin engellenmesi inceleniyor. Bu sadece “uygun” değil, “gerekli”. Deutsche Welle özellikle etkilenebilir.

Tass’a göre, Rus medya denetleme otoritesi Roskomnadzor, şirketin tedbiri geri çekmemesi durumunda YouTube ana Google’ı bir milyon rubleye (yaklaşık 11.750 avro) kadar para cezasıyla tehdit ediyor. Tekrarı durumunda, para cezası üç milyon rubleye kadar çıkabilir.

Engellemenin nedeni olarak YouTube, devlet medyasının korona pandemisi ile bağlantılı olarak yanlış bilgilendirme yönergesini ihlal ettiğini belirtmişti. Belirli bir süre boyunca RT DE’nin YouTube kanalına video yüklemesine artık izin verilmeyecekti. Google yan kuruluşuna göre, daha sonra ikinci kanal kullanıldı. YouTube bir geçici çözüm girişiminden bahsetti. Bu nedenle, kilit şimdi Salı akşamı erken yapıldı. RT DE, kullanım koşullarının ikinci bir kanalın kullanımını yasaklamadığını belirtir. Yayıncı yaptığı basın açıklamasında, söz konusu videolardan bazılarının aylar önce yüklendiğini ancak genel seçimden hemen önce silindiğini belirtiyor.

RT DE’nin bir sözcüsü dpa’ya şunları söyledi: “RT DE, kendisini haksız yere suçladı ve şu anda keyfi feshe karşı yasal adımları inceliyor.” Tass’a göre, RT DE’nin YouTube’da 700.000 abonesi var.

Rus devlet medyası RT – eski adıyla Russia Today – aslında Almanya’da genişlemeyi planlıyor. Almanca bir TV programı planlandı – başlangıç ​​Aralık ayı için planlandı. Ancak bunun için herhangi bir yayın lisansı bulunmamaktadır. Lüksemburg makamlarının bir girişimi, Lüksemburg makamlarının resmi nedenlerle Moskova’dan gelen başvuruyu reddetmesi nedeniyle bir süre önce başarısız oldu. RT kendi açıklamasına göre karara karşı yasal adımları inceliyor. (dpa ile)

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu